מאמר קצר וטבלא המרכזים באופן יחודי את נושא אירועי ההפעלה בישראל לפי תחומים
וביחס לחודשי השנה.
המאמר יעזור לבעלי עסקים חדשים בתחום להבין את המושג "עונתיות".
ימי הולדת לילדים מתחלקים לשני סוגים עיקריים,אלה שמתקיימים בחוץ ואלה שמתקיימים בפנים.
החודש בו מתקיימים הכי הרבה ימי הולדת הוא חודש יוני.
חודש יוני הוא החודש האחרון ללימודים ובעצם הזדמנות אחרונה לחגוג מסיבת יום הולדת לפני היציאה לחופש הגדול.
מרבית החוגגים כלל לא נולדו בחודש יוני אבל להורים זה לא כל כך משנה העיקר שיש מסיבה.
חודשי הקיץ יולי אוגוסט מתאפיינים במיעוט מסיבות.
בחודש יולי ובעיקר בשבוע הראשון ניתן לראות "שרידים" אחרונים של מסיבות (כי כולם כבר בחופש,
קשה לתקשר ולהודיע,וחלק כבר בדרכם לחו"ל או בבילוי בקייטנה).
חודש אוגוסט מתאפיין בשיממון גדול.
פעילות ואירועי תוכן בקייטנות מתקיימים בקייטנת פסח,קייטנת חנוכה וקייטנות הקיץ.
עיקר האירועים מתקיימים בחודש יולי , חודש בו מתקיימות אלפי קייטנות בכל רחבי הארץ.
כמעט כל קייטנה בארץ מבוססת על ימי הפעלה חיצוניים כאלה או אחרים.
הפעלות בקניונים מתרחשות לאורך כל השנה באופן קבוע הכולל 2-3 אירועי הפעלה בשבוע.
בחופשות החגים: סוכות,חנוכה,פסח קיימת התגברות של אירועים לצורך משיכת קהל.
בתקופת החגים ניתן לראות קניונים ובהם 2-3 אירועי הפעלה בכל יום.
מפעילי אירועים עם מתקנים מתנפחים פועלים בעיקר בחודשים: מאי-יוני-יולי.
חודשים אלה מתאפיינים במזג אויר נוח מצד אחד ובשילוב עם מועדים כגון: סוף שנת הלימודים,
בבתי הספר ובגנים,קייטנות קיץ והזדמנות אחרונה לקיים יום הולדת לפני חופשת הקיץ.
99% מהמתקנים המתנפחים במדינה אינם עובדים בין החודשים: אוגוסט לאפריל.
טבלא המתארת תחומי פעילות שונים ביחס לחודשי השנה
תחום/חודש 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
ימי הולדת לילדים בפנים נ נ ב ב בג גמ נ - ג ג ג נ
ימי הולדת לילדים בחוץ - - נ ב ג גמ נ נ ב ב נ -
ימי הולדת למבוגרים נב נב ב ב בג ג ג נ ב בג ב נ
הפעלות לקייטנות - - - נ - - גמ נב - - - נ
הפעלות בקניונים ב ב בג ב ב ב ב ב ב בג ב בג
מסיבות חג קהילתיות - - גמ - נב בג - - נ - - גמ
פעילות outdoor - - ב בג ג ג ג נב ב ב בג נ
מסיבות בר ובת מצווה נב נב ב ב בג גמ ג נ נ נב ב נ
אירועי גיבוש לחברות נ נ ב ב ג ג ב - נ ב ב ב
מסיבות סוף שנה - - - - - גמ ב נ - - - -
בית ספריות ובגנים
מפעילי מתקנים - - בג ב בג גמ גמ ב ב נ נ נ
מתנפחים
מקראה: נ=פעילות נמוכה נב=נמוך בינוני ב=בינוני בג=בינוני גבוה ג=גבוה גמ=גבוה מאוד (שיא העונה)
הסימן: - משקף "אפס "או כמעט "אפס" פעילות בתחום.
אורי מורג הינו הבעלים של חברת מעגלים חוויות בצוותא המתמחה בהפעלת אירועי תוכן כבר 12 שנה. http://www.maagalim-events.co.il
>